Τρίτη 12 Ιουνίου 2012

Είναι η πρώτη συνταγή που γράφω για ψάρια κι αυτό γιατί αυτή η Λιβανέζικη συνταγή είναι πράγματι ιδιαίτερη και απολαυστική. Συνήθως τα ψάρια τα κάνουμε ψητά ή βραστά με κρεμμύδι, καρότο και σέλινο, ή αν είναι μικρά, τα τηγανίζουμε. Όλοι αυτοί οι τρόποι είναι απλοί και όλοι μας ξέρουμε να τα κάνουμε. Όταν τα παιδιά μου ήταν μικρά παίρναμε συνέχεια φαγκρί για βραστό και τσιπούρες για ψητά. Τώρα πλέον δεν τρώνε τα βραστά και αναγκάζουμε να παίρνω γαύρο ή μαρίδα για τηγάνι ή τσιπούρες για ψήσιμο. Είπα λοιπόν να ξεφύγω από τα καθιερωμένα και έψαξα και βρήκα αυτή τη συνταγή, που μάλλον την έχω αντιγράψει από τον κ. Μαμαλάκη σε κάποια εκπομπή του.

Τα Υλικά για τη σφυρίδα:


  • 1 ψάρι σφυρίδα
  • 5 κρεμμύδια μέτρια σε ψιλές φέτες
  • 1/2 κούπα κουκουνάρι καβουρδισμένο ελαφρά στο τηγάνι (χωρίς λάδι)
  • 3 κούπες ρύζι (προτιμώ το κίτρινο)
  • 3 κούπες ζεστό νερό
  • 2 κουταλιές φυτίνη
  • 1 1/2 κούπα αραβοσιτέλαιο
  • 1 φακελάκι σαφράν
  • 2 κουταλιές ψιλοκομμένο μαϊντανό
  • αλάτι και πιπέρι άσπρο

Πως φτιάχνουμε το φαγητό μας:


Καθαρίζουμε και πλένουμε το ψάρι. Το κόβουμε σε φέτες, τις τοποθετούμε σε σουρωτήρι και τις αλατοπιπερώνουμε.
Σε μέτρια θερμοκρασία αφήνω να κάψει το λάδι και τσιγαρίζω τα κρεμμύδια, Τα βγάζω με τρυπητή σπάτουλα σε ένα πιάτο. Ρίχνω στο λάδι τις φέτες της σφυρίδας και τις τηγανίζω καλά και από τις δύο πλευρές.  Τις βγάζουμε σε ένα πιάτο και τις ξεκοκαλίζουμε προσεκτικά, ώστε να μην τις διαλύσουμε.
Σε κατσαρόλα βάζουμε το φυτίνη να λιώσει σε μέτρια θερμοκρασία και όταν κάψει ρίχνουμε το ρύζι πλυμένο και στραγγισμένο. Το ανακατεύουμε συνεχώς και στη συνέχεια ρίχνουμε το σαφράν και μετά το ζεστό νερό. Ρίχνουμε ανάλογο αλάτι και λίγο πιπέρι και περιμένουμε να βράσει, να πιει τα υγρά του και να μείνει σπυρωτό.
Βάζουμε απλωτά το ρύζι σε μια πιατέλα και επάνω το ψάρι και τα κρεμμύδια. Πασπαλίζουμε με μαϊντανό.

Προφίλ του Blog

Οι συνταγές της μαμάς μου είναι διάσημες σε φίλους και γνωστούς μας αλλά και στον κύκλο τους μέχρι και εκτός Ελλάδος. Από τη φίλη που παντρεύτηκε Ισπανό και ζήτησε γαμήλιο δώρο όλες τις συνταγές της Διαβάστε ολόκληρο το προφίλ

Η Χρύσα Λυκούδη, η "Μαμά" στις Συνταγές της Μαμάς μου, δημοσίευσε το πρώτο της βιβλίο

Η Χρύσα Λυκούδη, η "Μαμά" στις Συνταγές της Μαμάς μου, δημοσίευσε το πρώτο της βιβλίο
Αγαπητοί μου Φίλοι είμαι η Χρύσα Λυκούδη, η "Μαμά" στις "Συνταγές της Μαμάς μου". Πρόσφατα κυκλοφόρησε στα βιβλιοπωλεία, το πρώτο μου μυθιστόρημα από τις Εκδόσεις Ωκεανός, όχι με συνταγές, αλλά με μια κοινωνική, δραματική και λαογραφική ιστορία με άρωμα μυστηρίου που στηρίζεται σε αρκετά αληθινά γεγονότα.

Χρήσιμες Συμβουλές

Οι Δημοφιλέστερες Συνταγές